Sander Coers (NL, s 1997) on Hollandi fotokunstnik, kes töötab Rotterdamis. Tema looming balansseerib dokumentalistika ja fantaasia piiril. Tundliku pilguga püüab ta läbi mälestuste visualiseerimise, rekontekstualiseerimise ja (de)konstrueerimise luua uusi vaatenurki mehelikkusele. Täiskasvanuks saamine on korduv teema tema loomingus, samuti mõtiskleb ta oma perekonna, sõprade ja eakaaslaste lugude üle armastusest, sõprusest ja eneseleidmisest.
„POST“ (2023–2024) uurib tehisintellekti loodud kujundite abil konstrueeritud mälestuste ja maskuliinsuse tajumise ristumiskohta visuaalkultuuris.
„Selle projektiga soovin uurida fotograafia rolli meie minevikutaju kujundamisel ja seada kahtluse alla selle autentsus digiajastul, mil mälestusi saab konstrueerida ja nendega manipuleerida.“
„Lapsena sukeldusin sageli vanavanemate fotoalbumitesse, olles lummatud igal pildil olevatest detailidest. Ma igatsesin saada kontakti nendel piltidel jäädvustatud inimestega ja heita pilk oma vanaisa minevikku. Nendest albumitest avastasin osa oma minevikupärandist, mis on seotud mu vanaisa sünniga Indoneesias Teise maailmasõja ajal. Kuid minevikku ümbritses vaikus, mis muutis kogu loo hoomamise keeruliseks.“
„Selle lõhe ületamiseks otsustasin oma vanavanemate alates 1940-ndatest kuni 90-ndateni valminud fotoalbumite põhjal välja õpetada tehisintellekti vestlusroboti, et laiendada oma perekonna ajalugu. Need tehisintellektiga loodud pildid manavad esile sarnaseid elemente, mida leidub minu vanavanemate albumites – tolleaegseid maastikke, rõivaid ja värve. Kuid see kõik on täiesti võlts.“
„Fotod on UV trükitud vineerile, mida sageli kasutatakse ehituses – stereotüüpses mehelikus keskkonnas. Sellele materjalile pilte trükkides annan füüsilise kuju konstrueeritud mälestustele, millest me kinni hoiame. Piltidest saavad käegakatsutavad objektid, mis peegeldavad meie mälestuste haprust ja nende mõju meie olevikule.“